המשבר בהדסה • בתי החולים ישבתו כהזדהות

    יוסי אשר No Comments on המשבר בהדסה • בתי החולים ישבתו כהזדהות
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסתדרות הרפואית הודיעה כי ביום ראשון הקרוב ישבתו מפעילות כל בתי החולים בין השעות 10:00 עד 12:00 כחלק מההזדהות עם המצב שבו המרכז הרפואי הדסה, ויינתנו טיפולים רק במקרים דחופים. עוד התריעה הר"י כי במידה שלא יינקטו הצעדים הדרושים לשיקום הדסה – ללא הליך של הקפאת הליכים וללא העברת הניהול לנאמן חיצוני – "יישקלו צעדים ארגוניים נוספים, לרבות עיצומים ושביתות בכל המוסדות הרפואיים עד אשר תיפסק הפגיעה הקשה ברופאי הדסה", כך דווח בדוקטורס אונלי.

    בנוסף, על פי הודעת הר"י, רופאי בית החולים הדסה מוכנים כבר עתה לחתום על ההסכם אליו הגיעו במו"מ עם הנהלת בית החולים, במסגרתו הם אמורים להיפגע בשכרם וכנראה שגם יפוטרו כמה עשרות רופאים.

    הנהלת הדסה הודיעה היום למשרד הבריאות שספקי תרופות, דלק ומזון עצרו אספקה לבית החולים ויהיה צורך להעביר יותר מ- 1100 חולים ממחלקות שונות לבתי חולים אחרים כבר בתחילת השבוע.
    הבנקים לאומי ומזרחי טפחות עצרו את קווי האשראי לבית החולים והחלו להקל את הכנסותיו מקופות החולים והביטוח הלאומי. להשלמת משכורות ינואר שהרופאים והעובדים קיבלו רק 50% מהן חסרים להדסה כ-60 מיליון שקל.

    על פי הדיווח בדוקטורס אונלי, מנכ"ל המשנה של הדסה, ד"ר יובל וייס, כתב אתמול למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור רוני גמזו, הודיע כי בעקבות הקפאת קווי האשראי הודיעו ספקים רבים על עצירה מוחלטת של אספקת תרופות, דלק ומוצריו, מזון, ניקיון (חברות קבלן) ושירותי אבטחה ושמירה. "לא תהיה לנו יכולת לחמם את בית החולים, לדאוג לניקיונו בצורה סבירה ולהגיש ארוחות למאושפזים". במקביל נערכת הנהלת הדסה להגיש בקשה לצווי ריתוק לרופאים השובתים.

    במגעים המתנהלים בין הנהלת הדסה לאוצר הוצע שהאוצר יזרים לבית החולים כ-600 מיליון שקל ובתמורה יפוטרו 30 רופאים, 20 אחיות ועובדים אחרים – בסך הכול 550 עובדים (מעל 10% מהמועסקים בבית החולים שהוא המעסיק הגדול ביותר בירושלים). בנוסף יימכרו נכסי נדל"ן כמו דירות בירושלים שבבעלות הדסה.

    אתמול מסרה יו"ר ועדת הרופאים הבכירים ב"הדסה" ד"ר שגית ארבל-אלון כי המשבר החריף ורופאים מצטיינים נערכים לנטוש אותו, החלו כבר לנהל מגעים עם בתי חולים אחרים ולחפש לעצמם עבודה בהם.

    תגובת האוצר: "הדסה הוא בית חולים מרכזי בישראל, נמצא במשבר תקציבי קשה. הוא נגרם כתוצאה מכשל ניהולי מתמשך וחריגות משמעותיות בשכר המשולם לעובדיו. הממשלה מנהלת משא ומתן אינטנסיבי עם הנהלת בית החולים כדי להבריאו ולהוציאו לדרך חדשה שבה הוא מאוזן תקציבית ושומר על עצמאותו".



    0 תגובות